Terveyskeskuksen kilpailukyky

PERUSSUOMALAISTEN VALTUUSTOALOITE LIEDON TERVEYSKESKUKSEN KILPAILUKYVYSTÄ (Kunnanvaltuusto 38/20.3.2017), jossa ehdotimme iltavastaanoton käyttöönottoa terveyskeskukseen.

Sosiaali- ja terveyslautakunta käsitteli aloitetta 28.11.2017 kokouksessaan. Toimialajohtaja päätösehdotuksessaan esitti aloitteen hylkäämistä mutta toisin kävi. Eli lautakunta päätti iltavastaanottokokeilun aloittamisesta 15.1. 2018 alkaen. Hieno juttu!

Toimialajohtajan päätösehdotus:

Sosiaali- ja terveyslautakunnan jaosto esittää kunnanhallitukselle ja edelleen kunnanvaltuustolle, että jo tehdyillä toimenpiteillä on tehostettu toimintaa ja parannettu kilpailukykyä. Esillä olleilla erillisillä toimenpiteillä ei varsinaista merkittävää ”kilpailukykyloikkaa” saavuteta. Sosiaali- ja terveyslautakunta katsoo, että aloite on käsitelty loppuun.

Käsittely:

Niina Piippo esitti keskustelun kuluessa, että Liedon terveyskeskuksessa aloitetaan iltavastaanottokokeilu 15.1.2018 alkaen neljänä päivänä viikossa ma-to kello 16-18 välisenä aikana toukokuun 2018 loppuun saakka, jonka jälkeen toiminta arvioidaan ja päätetään jatkotoimista. Asiakaslähtöisen toiminnan turvaamiseksi sosiaali- ja terveyslautakunta esittää, että kokeiluun varataan lisämäärärahaa 28.000 €. Johan Stenbäck kannatti Niina Piipon ehdotusta.

Sosiaali- ja terveyslautakunnan jaoston päätös:

Sosiaali- ja terveyslautakunta hyväksyi Niina Piipon ehdottaman ja Johan Stenbäckin kannattaman ehdotuksen yksimielisesti ja päätti esittää kunnanhallitukselle, että Liedon terveyskeskuksessa aloitetaan iltavastaanottokokeilu 15.1.2018 alkaen neljänä päivänä viikossa ma-to kello 16-18 välisenä aikana toukokuun 2018 loppuun saakka, jonka jälkeen toiminta arvioidaan ja päätetään jatkotoimista.

Kirjoitettu 1.12.2017